Waarom Een Hongerdieet Niet Werkt En Wat De Schokkende En Onbekende Gevaren Zijn!

Welkom op mijn blog. Wanneer je een artikel leuk vindt klik dan even op de “Vind Ik Leuk” knop en of deel het artikel met je vrienden en laat een leuke reactie achter. Wanneer je dit leuk vond, deel het met je vrienden šŸ™‚ Thanks.

Een hongerdieet, lijkt een goed en logisch idee. Zo min mogelijk eten om zoveel mogelijk af te vallen. Wat vele echter niet weten is dat een hongerdieet nare en blijvende gevolgen kan hebben. Waarom?

Je lichaam gebruikt het voedsel wat je eet als brandstof. en als je zo min mogelijk eet, zal je lichaam als reactie daarop vet vasthouden in een poging om energie te bezuinigen.

Uiteindelijk vertraagt je spijsvertering en wordt het verliezen van gewicht steeds moeilijker. Natuurlijk als je gedurende een langere tijd weinig eet, val je af. Maar je spijsvertering zal niet meer zo functioneren als voorheen.

Op het moment dat je weer normaal gaat eten, zitten de kiloā€™s die je kwijt was er waarschijnlijk weer heel snel aan!

Te weinig eten gedurende een lange tijd kan ook zorgen voor een tekort aan voedingsstoffen. Dit kan leiden tot serieuze gezondheidsproblemen. Hier zijn wat voorbeelden. Een tekort aan ijzer leidt tot problemen met de productie van hemoglobine. Een tekort aan kalium kan lage bloeddruk veroorzaken, misselijkheid, geestelijke verwarring, depressie, glucose intolerantie en ernstige spierkrampen.

Een calciumtekort is niet goed voor de botten en kan ervoor zorgen dat je in de toekomst meer last hebt van botontkalking. Een tekort aan vitamine C kan gevolgen hebben voor het goed functioneren van het immuunsysteem. En bij te weinig eiwitten in het voedsel kan het spierweefsel afbreken en de interne organen beschadigen.

Een hongerdieet kan tevens leiden tot een sterke daling van het serotoninegehalte en je emotioneel onstabiel maken. Gedurende een langere tijd kan een hongerdieet leiden tot het ineenstorten van je lichaam.
Goed Eten In Plaats Van Hongeren

Gezond eten is een beter dieet dan jezelf uithongeren. Met een gebalanceerd dieet geef je het lichaam de vitamines en voedingsstoffen die nodig zijn voor een goede gezondheid. Een optimaal voedingspatroon bestaat uit vis, mager vlees, eieren, groenten, fruit, bonen, noten en peulvruchten.

Deze voedingsmiddelen bevatten niet veel calorieƫn, zodat je automatisch gewicht verliest als je de grootte van je porties in de gaten houdt. Als je de voorkeur geeft aan vegetarisch eten, eet dan meer groene bladgroenten, noten, bonen en zaden bij de maaltijden zodat je de benodigde hoeveelheid calcium, ijzer en eiwitten binnenkrijgt.
Beweeg Regelmatig Om Gewicht Te Verliezen

Regelmatige cardiotraining is belangrijk in ieder programma dat is gericht op gewichtsverlies.

Voor het beste resultaat moet je vijf tot zes keer per week, een uur lang, gemiddeld tot intensief trainen. Om de kansen op succes te vergroten is het belangrijk dat je een sport kiest die je leuk vind. Hier zijn wat voorbeelden:

Stevig wandelen, hardlopen (buiten of op de loopband), schaatsen, zwemmen, op de hometrainer, aerobics, fitness, fietsen (binnen of buiten), tennis, basketbal of andere teamsporten, het grasmaaien, touwtje springen, crosstrainer.

Hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer calorieƫn je lichaam zal verbranden.

Bij voorbeeld drie keer per week gewichtheffen. Je kunt hiervoor losse gewichten gebruiken, maar ook een fitnesscentrum bezoeken. Het is ook mogelijk om zelf oefeningen te doen, bijvoorbeeld opdrukken.

Hoe groot je wens ook is om af te vallen, stap niet over op een hongerdieet. Dit dieet is ongezond en gevaarlijk. Een gezond dieet om af te vallen bestaat uit uitgebalanceerde voeding op basis van natuurlijke en onbewerkte producten. Gezond eten en regelmatig bewegen zijn de beste methoden om blijvend gewicht te verliezen.

Heb je ook ervaring met een hongerdieet of heb je een vraag hierover? Laat hieronder je reactie achter!

Een Overzicht Van Beste Voedingsmiddelen Die Vet Verbranden Op De Automatische Piloot

In dit artikel ontdek je een uitgebreid overzicht van voedingsmiddelen die vet verbranden op de automatische piloot.

Er is zo veel tegenstrijdige informatie over diƫten dat het moeilijk is om uit te vinden welke producten je het best kunt kiezen om vet te verbranden. Eerst moeten we begrijpen wat vet verbrandend voedsel is.

Vet verbrandend voedsel is al het voedsel dat een rol speelt bij het sneller verbranden van vet, en dat heeft alles te maken met de manier waarop het lichaam met vet omgaat.

Als het lichaam het grootste deel gebruikt van het effectief verteerde voedsel, dan verbrand je vet. Hoe weet je dat? Zolang de voedingswaarde van de calorieƫn die je eet niet bewerkt zijn, met veel ongezonde vetten, of bestaan uit lege calorieƫn zoals suiker en alcohol, kan je lichaamsvet verbranden.

Normaal gesproken zijn de voedingsmiddelen die weinig calorieƫn bevatten en veel voedingswaarde hebben de producten die eenvoudig door het lichaam worden opgenomen, in de vorm van duurzame energie. Dit leidt tot een lagere consumptie van calorieƫn en minder lichaamsvet.

Waarom Groenten Werken In Een Eetpatroon Gericht Op Vet Verbranden

Groenten staan bovenaan de lijst van de beste voedingsmiddelen die vet verbranden. Maar niet alle groenten zijn hetzelfde. Als je zin hebt in een handje chips, waarom dan niet in een paar komkommerschijfjes met zeezout? Maar onthoud wel dat sommige groenten weinig voedingswaarde hebben, zoals wortelstukjes en ijsbergsla.

Kool is een prima groente. Het zit barstensvol calcium en betacaroteen, goed voor een gezonde huid. Het is een prima alternatief voor zuivel voor degenen die gepasteuriseerde zuivel van hun menu gehaald hebben.

Het bestaat ook uit veel vezels, een van de belangrijkste componenten voor vet verbrandend voedsel. Waarom? Door vezels gaan dingen sneller door je systeem. En hoe efficiƫnter je darmen werken, hoe sneller je gewicht verliest.

Kortom: groenten zitten vol vitamines, bevatten weinig calorieƫn, en houden regelmaat in je lichaam.

Los van kool is het belangrijk te onthouden dat alle groenten beter zijn dan bewerkte voeding als snack. Het maakt niet veel uit wat je kiest, als je creatief bent met groenten is dat een van de snelste manieren om je lichaam op snelheid te krijgen voor vetverbranding.

Hier Is Een Lijst Van De Beste Voedingsmiddelen Die Vet Verbranden:

  • Paksoi
  • Spruiten
  • Kool
  • Komkommer
  • Aubergine
  • Pompoen
  • Okra
  • Courgette

Maar de meesten van ons zijn geen vegetariƫr en groenten, peulvruchten en bonen zijn niet genoeg om onze eetlust te bevredigen. Wat zijn de beste keuzes als het gaat om mager vlees en eiwitten die het interne fornuis voor de vetverbranding opstoken.

Hier vind je een lijst van goede keuzes die je kunt maken (ze zijn niet heel gewoon en juist dat maakt het ook leuk en uniek):

  • Buffel
  • Varkensfilet
  • Kalkoenbacon (biologisch en nitrietvrij)
  • Wit kippenvlees
  • Haan
  • Fazant
  • Kwartel
  • Kippenworstje (biologisch en nitrietvrij)
  • Wit kalkoenvlees

Het begint allemaal met het maken van gezonde keuzes. Vermijd voorverpakt vlees en bewerkte eiwitten. Deze zijn gevuld met schadelijke hormonen en zitten barstensvol natrium. Probeer biologisch vlees te kopen van vee dat met gras is gevoed, want dat is de beste en meest efficiƫnte manier om vet te verbranden en je lichaam te zien veranderen.

Wil je reageren op dit bericht of heb je vragen? Geef hieronder je reactie!

En wil je deze pagina nog even met je vrienden en kennissen delen door hierboven op de ā€œVind ik leukā€ knop van Facebook te klikken. Alvast bedankt.