Gezond Afvallen: Drie Zaken Die Je Beslist Dient Te Vermijden Om Gezond En Blijvend Af Te Kunnen Vallen

Wil je ook gezond afvallen? Lees dan snel verder want in dit artikel ontdek je 3 belangrijke tips om op een gezonde manier af te kunnen vallen zonder dat je een dieet moet volgen.

Mensen raken enthousiast over een heleboel dingen, maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die enthousiast was over zijn of haar overgewicht.

Ik heb veel mensen ontmoet die werkelijk ziek werden van alle ups en downs van alle diëten die ze hebben gevolgd om gewicht te verliezen.

In plaats van het leren omgaan met nog meer dieet teleurstellingen, concluderen sommige van deze mensen dat het leven met overgewicht beter is voor hen.

De handdoek in de ring gooien en beslissen om de rest van je leven je overgewicht te accepteren is geen manier van leven. Een besluit zoals dit kan je gevoel van eigenwaarde met de grond gelijk maken. je bent jezelf en je dierbaren zo veel meer dan dit.

Er is geen magische formule om snel en makkelijk gewicht te verliezen.

Als die er was dan zou nu iedereen slank zijn. De beste manier om succesvol op een gezonde manier af te vallen is om te weten welke soorten voedsel je uit je dieet moet houden.

Wil Jij Gezond Afvallen? Zeg Dan “NEE” Tegen Bewerkt Voedsel

Bewerkte voedingsmiddelen zijn goedkoop, handig en gemakkelijk te bereiden. Helaas zijn deze voedingsmiddelen vaak slecht voor je gezondheid.

Natuurlijk, zou je dit nooit kunnen weten als je naar die al die reclames op televisie kijkt. Omdat de levensmiddelenfabrikanten niet van plan zijn om de waarheid te spreken over de ingrediënten die ze gebruiken in bewerkt voedsel, zal ik dat maar voor ze doen.

Laten we beginnen met transvet. Bepaalde transvetten verlagen het goede cholesterol, verhoogt het slechte cholesterol, en kunnen het risico op hart-en vaatziekten vergroten.

Aangezien hart-en vaatziekten een van de nummer doodsoorzaken is bij mannen en vrouwen, is het belangrijk om bepaalde transvetten te vermijden.

En dan heb je nog de chemicaliën die de levensmiddelen industrie gebruikt in bewerkte voedingsmiddelen. Als ik al deze chemische stoffen zou moeten voorlezen dan zou ik dagen bezig zijn. Daarnaast zou je dan denken dat ik het etiket van een muggenspray aan het voorlezen ben in plaats van de ingrediënten van je favoriete microwave maaltijd.

De Suiker Overdosis

De gemiddelde persoon verbruikt ongeveer 32 kilo suiker per persoon per jaar. Wanneer je weet dat suiker in bijna alles zit, dan is het makkelijk er tonnen van te eten zonder dat je het zelfs realiseert. Dus wat is het probleem? Er zitten niet genoeg uren in een dag om je alles te kunnen vertellen over alle schade dat suiker kan veroorzaken aan je gezondheid. Maar ik kan je wel een kort overzicht geven.

Suiker bevat niets anders dan lege calorieën. Lege calorieën zijn calorieën die wel energie leveren maar verder geen voedingsstoffen bevatten. Wanneer je dit eet, wordt een groot gedeelte hiervan in het lichaam opgeslagen als vet.

Gezond afvallen en suiker gaan niet samen. Maar dat is nog niet eens het ergste. Suiker kan ook het immuunsysteem ondermijnen, kankercellen voeden, bijdragen aan hart-en vaatziekten en het risico op steoporose vergroten.

Geef Kunstmatige Zoetstoffen De Bons

Voordat je een zero-calorie dieet drankje uit je koelkast haalt is er iets dat je moet weten. De kunstmatige zoetstoffen die gebruikt worden in light-frisdranken en andere caloriearme producten worden in een laboratorium gemaakt. Ja, je hoort me goed – het woord gemaakt in een laboratorium.

Deze chemische zoetstoffen kunnen een waslijst van neuropsychologische stoornissen en chronische ziekten veroorzaken.

Zaken zoals depressie, angst, migraine, stemmingswisselingen, paniekaanvallen, duizeligheid, geheugenverlies, de ziekte van Alzheimer, hersentumoren enz. En als je denkt dat je met behulp van deze kunstmatige zoetstoffen een paar kilo kan verliezen, onthoudt dan dit. Deze zoetstoffen stimuleren je eetlust en zorgen er juist voor dat je meer gaat eten.

Wanneer je dieet na dieet hebt geprobeerd en geen van alle je het gewenste resultaat hebben geleverd dan kan dat ervoor zorgen dat je wilt opgeven. Stel dat dat bij jou het geval is, stel jezelf dan de volgende vraag. Vindt je ook niet dat je het aan jezelf en aan je familie verplicht bent om zo gezond mogelijk te leven?.

Bewerkte voedingsmiddelen, suiker en kunstmatige zoetstoffen zijn de belangrijkste boosdoeners van gewichtstoename.

Wanneer je deze voedingsmiddelen uit je eetpatroon haalt, vergroot je aanzienlijk de kans om gewicht te verliezen.

Welke zaken vermijd jij zoal om op een gezonde manier af te kunnen vallen? Laat hieronder je reactie achter dat is ook weer interessant voor anderen. Alvast bedankt!

Ben jij serieus en wil je gezond afvallen? Meld je dan vandaag nog aan voor mijn GRATIS nieuwsbrief! Je ontdek o.a. een EERLIJK en NATUURLIJK stappenplan voor: permanent gewichtsverlies, meer energie en een gezond leven.

Stop Met Diëten En Begin Met Eten.

Heb Je Een Glutenvrij Dieet Nodig Om Veel Te Kunnen Afvallen?

In de meer dan 10 jaar ervaring die ik heb opgedaan in de gezondheidswereld, heb ik veel trends gezien… Grapefruit diëten, sapdiëten, diëten met weinig calorieën, er was altijd een nieuw populair dieet en diëten die je moet volgen om erbij te horen.

Tegenwoordig lijkt iedereen glutenvrij te eten, maar heb je echt een glutenvrij dieet nodig om veel af te vallen?

Wat Zijn Gluten Eigenlijk?

Ik zal eerst vertellen wat gluten NIET zijn. Gluten is geen graan of tarwe, maar is een bestanddeel van tarwe en graan. Gluten is een proteïne die in bloem, rogge en gerst zit. Het meeste brood, ontbijtgranen, crackers en pasta bloem, rogge of gerst bevatten, zit hier ook gluten in.

Er zijn veel graansoorten die geen gluten bevatten, zoals wilde rijst, mais, boekweit, gierst en quinoa. Dus mensen die glutenvrij eten, kunnen deze producten wel eten.

Hoe Zit Het Nu Met Gluten?

Het glutenvrije dieet is een rage geworden in de gezondheidswereld. Net als een dieet met weinig koolhydraten of weinig vet even populair waren, is een glutenvrij dieet nu populair. Er zijn mensen die glutenvrij MOETEN eten, omdat ze een glutenallergie hebben. Dit is een ernstige ziekte, die door een dokter vastgesteld en behandeld moet worden.

De meeste mensen hebben geen glutenallergie, maar hebben een intolerantie voor gluten, hun spijsverteringssysteem kan deze proteïne niet verwerken, en zorgt voor gasvorming en een opgeblazen gevoel.

Een ander gevolg van een glutenintolerantie is dat je moeilijk gewicht kunt verliezen.

Ik ga iets belangrijks over gluten vertellen. KLAAR? Je hoeft GEEN gluten te laten staan om te kunnen afvallen. Nu een glutenvrij dieet zo populair is, lijkt iedereen te geloven dat je alleen met een glutenvrij eten kunt afvallen. Ik zeg niet dat het niet zo is, veel mensen hebben drastische veranderingen in hun gezondheid ervaren, maar ik wil dat je op je gemak een plan gaat volgen dat bij je past.

De Voordelen Van Een Glutenvrij Dieet

Het grootste voordeel voor iemand die denkt dat hij een lichte glutenintolerantie heeft, is de verlichting van het spijsverteringssysteem en het afvallen. Mensen die een tijd lang geprobeerd hebben om af te vallen, hebben een grote verandering in hun gezondheid en gewicht gemerkt nadat ze een tijd glutenvrij hebben gegeten.

Hier volgen simpele stappen om te kijken of jij misschien ook een lichte glutenintolerantie hebt.

  • 1. Gluten kunnen gasvorming, een opgeblazen gevoel, vermoeidheid en buikpijn veroorzaken.
  • 2. Als je één of meerdere van de bovenstaande symptomen hebt (3-4 x per week), kun je proberen om minstens 2 weken glutenvrij te eten. Dan kun je geen brood, ontbijtgranen, crackers en pasta eten.
  • 3. Wees creatief en probeer nieuwe recepten met veel proteïnes, groente, fruit en granen als rijst, quinoa en gierst. Mijn gezin vindt vlees met groente en rijst, gegrilde vis en quinoa salade hartstikke lekker. Er zijn vele heerlijke mogelijkheden voor maaltijden zonder brood of pasta.

Nog een belangrijke OPMERKING die je moet onthouden. Let op met “glutenvrije” producten! Ik denk dat deze meer schade aan je gezondheid toebrengen en gewichtsverlies zullen tegenhouden. Hieronder staan de ingrediënten van “glutenvrije” en “gezonde” crackers voor een glutenvrij dieet:Aardappelzetmeel, rijstmeel, boekwijtmeel, eieren, palmolie, gemodificeerd maïszetmeel, dextrose, zout, gist, gydroxypropyl methycllulose, zonnebloem lecithine, amoniumbicarbonaat, aroma.

Klinkt dit als bewerkt voedsel of niet???

Onthoud dat je niet glutenvrij hoeft te eten om af te vallen, maar het kan wel helpen met afvallen. Heb je ook ervaring met een glutenvrij dieet of heb je een vraag hierover? Laat hieronder je reactie achter!