Zuivelvrij Dieet: Ontdek Hier Onbekende Waarheid Over Zuivel En Calsium!

Welkom op mijn blog. Wanneer je een artikel leuk vindt klik dan even op de “Vind Ik Leuk” knop en of deel het artikel met je vrienden en laat een leuke reactie achter. Wanneer je dit leuk vond, deel het met je vrienden 🙂 Thanks.

Vroeger was er een reclame over melk, met de slagzin “Melk, de witte motor”. De slagzin zul je niet vergeten, maar hij klopt niet helemaal. Een zuivelvrij dieet zal je lichaam namelijk goed doen.

Van groeihormonen, tot antibiotica, tot pasteurisatie, tot homogenisering – melk wordt bewerkt.

Ik kan uren doorgaan over de schade die melk je lichaam kan aandoen. Daarom adviseer ik mensen om geen melk te drinken.

Zuivelvrij Dieet: De Waarheid Over Zuivel en Calcium

Ik weet precies wat je denkt: “Als ik een zuivelvrij dieet volg, hoe kan ik dan voldoende calcium binnenkrijgen zodat mijn botten niet uit elkaar vallen?”

Het antwoord is eenvoudig. Zorg voor voldoende groente. Mensen denken dat ik gek ben als ik zeg dat groente meer calcium bevat dan melk. Want de grote namen in de zuivelindustrie zeggen toch iets anders.

Ik zal de waarheid vertellen. Tegenovergesteld van wat je geleerd hebt, is melk NIET het enige product met calcium. Melk is niet eens een goede bron van calcium.

Als de fabrieken klaar zijn met al het pasteuriseren, homogeniseren, verrijken en alles wat ze er mee doen, is het calcium onbruikbaar geworden voor je lichaam. Dit kan een goede oorzaak zijn dat osteoporose steeds vaker voorkomt, om het maar niet over andere ziektes te hebben.

Groentes Met Calcium

Er zijn veel groentes met calcium. Alle groente met groene bladeren zitten vol met calcium. Andere groentes met calcium zijn bijvoorbeeld bloemkool, sperziebonen, ui, okra, kikkererwten, zwarte bonen en avocado’s. En er zijn nog veel meer calciumrijke groentes.

En groentes bevatten weinig calorieën. Als je echt wil afvallen, vervang dat de zuivel door groente.

Trouwens, zuurvormend eten als frisdrank, suiker, koffie en zoetstoffen houden calcium tegen. Als je deze producten vermijdt, zullen je botten meer calcium kunnen opnemen.

En Biologische Melk Dan?

Ik ben geen voorstander van melk, maar als je het graag wil, neem dan gecertificeerde biologische melk. De regels voor biologische melk zijn veel strenger dan voor normale melk. Biologische boeren mogen hun koeien alleen natuurlijk opvoeden. Hierdoor is biologische melk iets beter.

Het probleem met biologische melk is dat het op dezelfde manier verwerkt wordt.

Hierdoor kan je lichaam de meeste calcium niet verwerken. Als je voor biologische melk kiest, hoeft je lever geen antibiotica en groeihormonen te filteren, die wel bij gewone koeien gebruikt worden.

Ben jij bereid over te stappen op een zuivelvrij dieet en te kijken hoe je je voelt? Laat hieronder je reactie achter en hou me op de hoogte. Alvast bedankt!