5 Voordelen Van Afvallen Met Weight Watchers

Het dieet Weight Watchers haalt de laatste tijd vaker het nieuws. Zo heeft dit bekende dieet onlangs haar werkwijze veranderd en is Oprah Winfrey een van de grootste aandeelhouders geworden.

Als we het hebben over Weight Watchers hebben we het over een puntendieet dat wereldwijd door miljoenen mensen gevolgd wordt. Het is een compleet dieet, met recepten, coaching, schema’s en richtlijnen voor voeding en beweging. Je kunt met Weight Watchers heel veel effect boeken als je wil afvallen. Het is een dieet dat we zeker aan kunnen raden.

Weight Watchers kent een lange geschiedenis. In dit artikel willen we je graag vijf voordelen geven waarom Weight Watchers een goede keuze is als het aankomt op afvallen.

 

Weight Watchers is oud

Het dieet van Weight Watchers werd meer dan vijftig jaar geleden opgericht door een Amerikaanse vrouw, die zelf zocht naar een dieet. Ze bedacht een formule en kende punten toe aan voeding. Hoe vetter en ongezonder, hoe meer punten. Het idee was dat je per dag een aantal punten mocht eten. Zat je aan je punten? Dan was het op voor die dag.

Door de jaren heen heeft Weight Watchers zich hierop verder ontwikkeld en is er een duidelijk en verantwoord onderscheid ontstaan tussen producten met veel punten en producten met weinig punten. Hoe gezonder, hoe minder punten en hoe meer je er dus van mag eten.

Ervaring heeft Weight Watchers dus heel wat voordeel opgeleverd.

Calorieën tellen met Weight Watchers

 

Lekker leven staat voorop

Het idee van Weight Watchers is dat je lekker moet kunnen leven, ook als je moet afvallen. Dat betekent dat je best af en toe wat lekkers mag. Je telt dan gewoon meer punten en zal sneller aan je dagelijkse quotum zitten. Heb je een feestje? Dan kun je best wat punten van de ene dag naar de andere dag zetten, zodat je gewoon los kan gaan.

Weight Watchers wordt door veel mensen geroemd om deze strategie: het laat zien dat afvallen helemaal niet zwaar hoeft te zijn en je helemaal niet hoeft af te zien als je op gewicht wil komen.

 

Compleet

Weight Watchers is compleet, maar je kunt het zo compleet gebruiken als je zelf zou willen. Heb jij geen zin om te bewegen? Dan sla je dat onderdeel gewoon over. Heb je behoefte aan coaching? Dan kun je daar achteraan gaan. Heb jij zin in lekkere recepten? Weight Watchers heeft er heel veel en ze zijn allemaal voorzien van de puntentelling die Weight Watchers gebruikt.

Je krijgt met het dieet van Weight Watchers dus gegarandeerd een compleet dieet in handen.

 

Vele successen

Veel gebruikers leidt tot veel successen. Verreweg het merendeel van de mensen die met Weight Watchers is begonnen heeft het doel behaald en is blijvend afgevallen. Dat biedt veel hoop voor jou. De kans is groot dat als je eenmaal begonnen bent, je de eerste kilo’s binnen korte tijd zal gaan verliezen. De succesverhalen van Weight Watchers zijn allemaal verzameld.  Je kunt deze vele successen teruglezen op de eigen website van Weight Watchers. De succesverhalen zullen je zeker erg motiveren.

Weight Watchers kun je online volgen

Waar je vroeger nog lid moest worden van een clubje dat aan Weight Watchers deed, kun je tegenwoordig online al heel veel bereiken. En in een tijd waarin we druk zijn en wel betere dingen te doen hebben, is dat wel zo fijn. De online omgeving van Weight Watchers geeft je zich tin je resultaten, geeft je tips en adviezen, staat vol met recepten en handige tools die het voor jou nog comfortabeler en makkelijker maken om af te vallen.

Pas op met pillen bij het afvallen

Wie gefrustreerd raakt als het op afvallen aankomt, loopt al snel het risico onprofessionele manieren van afslanken te gaan bezigen. Een van de manieren waarvoor we je willen waarschuwen is voor het afvallen met pillen.

Wat zijn afslankpillen?

Afslankpillen zijn momenteel vooral op sociale media erg populair. Je kent misschien wel de websites die zogenaamd viral gaan. Ze beginnen vaak met leuzen als “Ze deed slaolie in haar oor en je raad nooit wat er gebeurde…” of “Toen ze op de weegschaal stond, dacht ze dat er een wonder was gebeurd…”.

Het zijn websites die heel sterk de aandacht trekken en je vervolgens een kort verhaal laten lezen. Intussen staat er om die teksten heen een hele lijst aan afslankpillen.

Deze pillen kun je dan bestellen en krijg je in huis. Je eet ze een aantal keer per dag en volgens de belofte zou je daardoor vele kilo’s af kunnen vallen.

 

Lees de kleine lettertjes

Als je de kleine lettertjes zou lezen (maar wie doet dat?) zou je er achter komen dat de aanschaf en het gebruik van de pillen niet bij iedereen tot het gewenste resultaat leiden.

Nou ja, zeg maar gerust bij niemand. Tenzij je het dieet volgt door alleen de afslankpillen te eten en verder niks.

 

Zijn er pillen die wel werken?

Er zijn vast en zeker pillen op de markt die je wel helpen met afvallen, maar het zijn geen wonderpillen. Je zal er altijd zelf wat bij moeten gaan doen. Vaak zijn het pillen die je een boost aan energie geven, doordat er veel vitaminen en mineralen in zitten.

Die pillen dragen bij aan een gezonder leven en bespoedigen het afvallen, maar het afvallen zal je toch echt zelf moeten gaan doen.

 

Zijn deze pillen gevaarlijk?

Er wordt vaak gewaarschuwd voor gevaarlijke pillen. Er zijn inderdaad gevaarlijke pillen op de markt. Het zijn pillen die gebaseerd zijn op stoffen en chemicaliën die we in Nederland niet meer mogen gebruiken vanwege veiligheidsrisico’s.

In het buitenland worden die pillen nog wel gemaakt, omdat de chemicaliën daar niet illegaal zijn. Je kan ze dus alsnog in huis halen.

 

Wat zijn de gevolgen van pillen?

Er is veel onderzoek gedaan naar de gevolgen van het gebruik van afslankpillen. Toch is het moeilijk om één conclusie te trekken over de gevolgen.

Het verschilt van persoon tot persoon. Er zijn situaties bekend van mensen die door het slikken van deze pillen veel andere voedingsstoffen niet meer binnen kregen en ziek werden. Er zijn ook verhalen bekend van mensen die verslaafd zijn geraakt aan deze pillen, omdat ze psychisch het idee hebben dat ze werken (terwijl er fysiek niets veranderd is).

 

Wel afvallen met pillen

Als je ondanks alle waarschuwingen wel heel graag af wil vallen met behulp van deze zogenaamde afslankpillen, kun je het beste op gesprek gaan bij je huisarts of diëtiste. Die kan je veel meer over de effecten en gevolgen vertellen. Vaak heeft de huisarts of diëtist ook een veel beter alternatief voor je dan afslanken met dergelijke pillen.

Spiermassa aankomen: sporten, eiwitten en krachttraining

Als je spiermassa wilt aankomen dan is het nodig om de spieren met weerstand te trainen. Je krijgt meer spieren waardoor je meer kracht krijgt en je lichaam sterker wordt. Krachttraining is een activiteit waarbij weerstand wordt gebruikt. De oefening wordt niet continu gedaan maar in sets met herhalingen. Voor de korte herhaling die minder dan 20 seconden duren gebruiken de spieren ATP (adenosine tri fosfaat). Dit is opgeslagen in de spieren. Als een activiteit langer dan 30 seconden duurt dan wordt glycogeen in de spieren gebruikt. Vetten kunnen niet gebruikt worden tijdens krachttraining. Doordat glycogeen in de spieren gebruikt worden tijdens krachttraining is voeding belangrijk om deze aan te vullen.

Wat is de rol van voeding?

Voeding is hierbij net zo essentieel als het sporten zelf om spiermassa aan te komen. Het is essentieel dat je lichaam voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt voor energie. Dan gaat het niet alleen om de eiwitten. De energie komt uit veel eiwitten, veel koolhydraten en weinig vetten. In percentages betekent dit een verdeling van ongeveer 40/40/20. Als je spiermassa wilt aankomen is het nodig  dat je meer energie binnenkrijgt dan je verbruikt. Dit hebben de spieren nodig om te herstellen. Met name eiwitten zijn essentieel voor het lichaam. Zonder eiwit kan er maar weinig groei van de spiermassa zijn. Voor spiergroei zijn eiwitten vereist. Hoeveel dit precies is verschilt per persoon. Voor iemand die spiermassa wil aankomen is het aan te raden om minimaal 2 gram eiwit per dag te eten per kg lichaamsgewicht.

Hoeveel eiwit?

Het is essentieel om door de dag heen diverse eiwitrijke maaltijden te eten. Iedere maaltijd moet minimaal 20 gram eiwit bevatten, uitgaande van minimaal 6 maaltijden per dag. Met name na een training zijn eiwitten nodig voor het herstel van het lichaam. Een eiwitshake met een snelle eiwit is het meest geschikt voor na de training. De shake drink je binnen een half uur na het sporten.

Krachttraining

Als je aan krachttraining doet dan vraagt het lichaam om meer spierkracht zodat de oefeningen beter uitgevoerd kunnen worden. De spieren raken beschadigd tijdens de training en de energie wordt vervolgens gebruikt voor het herstel. Als het lichaam herstelt dan worden meer spiervezels aangemaakt zodat de spieren sterker worden. Een eiwitshake draagt bij aan een goed herstel. Dit heeft weer het gevolg dat het lichaam meer eten nodig heeft om deze spieren te onderhouden. Je lichaam wordt echter ook zwaarder door de spieren waardoor je gewicht ook toeneemt als je meer spiermassa krijgt.

Hoe Kan Ik Afvallen Door Gezonde Voeding?

Als je dieet na dieet hebt geprobeerd en je schreeuwt nog steeds, “HELP!!!! Hoe kan ik afvallen! “Dan is dat omdat diëten niet werken.

Diëten kunnen je in het begin zeker helpen om een paar overtollige kilo’s kwijt te raken, maar de resultaten zijn vaak maar van korte duur.

De meeste diëten vereisen dat je je calorie-inname beperkt tot het punt dat je je lichaam letterlijk hebt uitgehongerd.

Als je onvoldoende calorieën binnen krijgt vertraagt dat je je stofwisseling. Hierdoor gaat je lichaam zich beschermen tegen een hongersnood. Je stofwisseling wordt trager om energie te sparen. Omdat je lichaam denkt dat er een voedseltekort heerst springt het steeds zuiniger om met energie. Het zal proberen zoveel mogelijk energie te onttrekken uit iedere hap.

En als dat niet lukt, dan begint je lijf je spierweefsel langzaam te verbranden. Geen goede zaak, want minder spierweefsel zorgt voor een nog tragere stofwisseling! Daarnaast werken diëten niet op de lange termijn. Neem het maar aan van iemand die bijna elk dieet dat er op de markt is heeft geprobeerd. De juiste voeding zorgt op de lange duur voor beter gewichtsverlies resultaat dan alleen maar het volgen van een dieet.

Hier zijn drie goede redenen waarom:

Gezonde Voeding Bevat Van Nature Weinig Calorieën

Gezonde voedingsmiddelen, zoals groenten, fruit, peulvruchten, bonen, biologisch vlees, rauwe noten, zaden en biologische eieren bevatten van nature weinig calorieën. Wanneer je redelijke porties van deze voedingsmiddelen eet, verminder je automatisch je calorie-inname en kan je afvallen zonder een hongergevoel te hebben.

Afvallen Door Gezonde Voeding

Alle voedzame (en dan bedoel ik echt voedzame) maaltijden bevatten veel verse groenten, fruit en bonen. Deze voedingsmiddelen zorgen voor de gezonde koolhydraten. Deze zorgen voor direct energie die het lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren en om je stofwisseling goed werkend te houden. Een snelle stofwisseling voorkomt weer dat er vet wordt opgeslagen.

Je lichaam heeft absoluut deze gezonde koolhydraten nodig om overgewicht te lijf te gaan. Als je ooit een dieet tegenkomt dat je vertelt om niet gezonde koolhydraten te eten, blijf er dan af.

Gezond Eten Om Vet Te Kunnen Verbranden

Hier is goed nieuws. Gezonde voeding die eiwitten bevatten, kunnen je helpen om spierweefsel op te bouwen, wat je metabolisme (stofwisseling) weer kan in een hogere versnelling kan brengen. Een snellere stofwisseling helpt je snel af te vallen.

Wanneer je eiwitrijk voedsel eet, maakt je lichaam een hormoon vrij dat je helpt om vet te verbranden.

Eiwit heeft ook een verzadigend (honger onderdrukkend) effect zodat je minder eet. Eiwitrijke producten zijn mager vlees, peulvruchten, bonen, noten en biologische eieren.

Waarom zou je jezelf kwellen door het volgen van een dieet om uiteindelijk teleurgesteld met het eindresultaat? Gezond eten is een veel betere optie om af te vallen. Vergeet echter niet, dat gezond eten slechts een gedeelte van de gewichtsverliespuzzel is.

Als je permanent wilt blijven afvallen zorg dan ook voor voldoende lichaamsbeweging en drink veel water.

Denk jij ook dat je kunt afvallen door gezonde voeding? Heb je wat aan min tips? Laat hieronder je reactie achter dat is ook weer interessant voor anderen. Alvast bedankt!